Před dvěma lety jsem uzavřel kapitálové životní pojištění u pojišťovny Uniqa. V současné době docházím na to, že nastavení tohoto pojištění není tak výhodné, jak se zprvu zdálo (končilo před 60. rokem života, příliš vysoké měsíční platby,…) a proto jsem se snažil jednat s Uniqou o změně. Nabídli mi náhradu smlouvy = jiné pojištění, u něhož si mohu parametry nastavit podle současné potřeby. U tohoto pojištění bych neplatil uzavírací poplatky v plné výši, ale pouze 5% z těchto poplatků.
První dotaz je, mohu si nějak písemně zajistit výši uzavíracích poplatků, protože v současné době mám pouze ústní ujištění od zaměstnankyně pojišťovny?
A druhý dotaz je, mohu na toto pojištění čerpat příspěvky zaměstnavatele podobně jako na důchodové spoření?
Odpověď na první dotaz zní: nevím. Jedná se o nabídku určité pojišťovny k určitému produktu, všechny podrobnosti zjistíte nejlépe u nich. Máte-li pochybnosti o ústním ujištění pracovnice pojišťovny, zkontrolujte si to na hot line daného ústavu nebo u jejího nadřízeného.
Čerpaní příspěvků zaměstnavatele je možné za obdobných podmínek jako u penzijního připojištění, tedy:
Ještě jedna poznámka z počátku dotazu je však hodna pozoru: „nastavení tohoto pojištění není tak výhodné, jak se zprvu zdálo“. Je jistě dobře, že se zamýšlíte nad správnými parametry pojistné ochrany. Ovšem hledisko „končilo před 60. rokem života, příliš vysoké měsíční platby“ není zrovna to zásadně určující, které by mělo rozhodovat o vhodnosti či nevhodnosti určitého produktu. Modelace zajištění ochrany příjmů, k čemuž pojištění slouží, musí vycházet ze zcela jiných východisek. Především je to otázka rodinných nákladů a také jejích majetkových poměrů. Budete-li si přát mou asistenci v této záležitosti tak, abyste sladil nastavení parametrů zamýšleného pojištění s Vaší aktuální situací, neváhejte použít kontaktů na tomto webu.
Jak se vyhnout špatným finančním rozhodnutím